Om een tekst aan een categorie toe te voegen ga je naar Catalogus > Beheer categorieën. Open een categorie en plaats de tekst naast “Description” (dit is niet de meta-description, die vind je verder onderaan de pagina).
- Bekijk de Magento & Unit4 koppeling
- Dit is een e-Commerceplatform die alle facetten van e-commerce in handen heeft.
- Bekijk de Magento & Exact Globe koppeling
- Bekijk de Magento & Akeneo koppeling
De “Page Title” is de title die in de browser getoond wordt. Bij magento 2 moet je zijn bij tabblad Inhoud of Content.
Remove quantity for individual items on magento product page https://t.co/nlbZyk83Kx pic.twitter.com/DPgKEl4NNT
— முஹம்மத் ஷிம்ரான் (@ThamizhPaiyan) October 31, 2020
Het is verleidelijk om je zoekwoorden vaak te gebruiken de noemer “keyword stuffing” kun je in de problemen komen bij Google. Let bij de opbouw van de tekst goed op het gebruik van kopteksten en subkoppen of alineaheaders . Ook erg belangrijk is de browser title. Plaats hierin niet meer dan 5 belangrijke zoekwoorden en hou het interessant voor Google en je doelgroep. Het verhaal op de homepage kun je aanpassen in de Magento backend onder CMS > Pagina’s (of Inhoud > Pagina’s/ Content > Pages bij M2).
Als inleiding van een categorie biedt magento hosting aan het start van de categorieweergave de mogelijkheid om een tekst te plaatsen. Deze tekst moet overeenkomen met de producten die voorkomen in de categorie.
Daar zoek je in de tweede kolom naar “house”. Onder tabblad “Inhoud” kun je ook de browser title aanpassen, zie “Titel ”. Bij M2 is dat Zoekmachine-optimalisatie of Search Engine Optimization. Bij tabblad Meta-gegevens kun je de welbekende keywords en description invoeren. Keywords zijn niet belangrijk voor Google, maar nog wel voor Bing.
🤠 #Magento #Marketplace extension vendors: note that there is now a new PCI Compliance information banner displayed on top of the Payments & Security product pages; it informs shoppers about possible impact to their stores' PCI compliance, and looks like this: pic.twitter.com/2YikrAMkVY
— Igor Gorin 🤍❤️🤍 (@theigorgorin) October 28, 2020
Vul de description alleen in als je ook werkelijk iets belangrijks in de Google omschrijving wilt tonen. Herhaal dit dan ook in de tekst op de pagina zelf. Bezoekers moeten deze zoekwoorden tenminste terug kunnen vinden met Ctrl + f.
Niets is zo frustrerend als een tekst vinden in Google, waar vervolgens niks over te vinden is in de tekst op de geopende pagina. Je zou ook de meta description leeg kunnen laten, Google bepaalt dan aan de hand van de zoekopdracht welke zin uit de tekst getoond wordt. De waarde wordt dan in bepaalde mate doorgegeven waardoor je belangrijkste pagina’s beter zullen ranken in Google, Bing and so webshop forth. De inleidende tekst op de categoriepagina